Monday, January 3, 2011

HaRi yang menGunDanG keMaraHan di KaLa peNat...



huhu...sangat menyakitkan hati..hurm..at first da la aku penat kemas barang petang tu..tambah ayah tak tolong pon angkatkan. mahu x lenguh tangan nih..exercise gaban nye. tiba datang plak sorang mak cik nih tanya kat mana bilik anak dia..jadi instructer pon de gak rasanya. nasib baik la JPk de tolong mak cik uh. orang sabah bahhh...hehee.. paham la cikit2 cakap dia. walaupon de bah2 belakang dia..aduii
abis je layan mak cik tu. terus la ke bilik sab. borak punya borak tak sedar dah sejam lebih duk merepek meraban dengan cik sabariah ye. lama tak jumpa la katakan. hehe seronok kami..beronok-ronok..huhu then pulang la ke bilik sendiri. masa untuk mengemas telah tiba ye. saat yang paling aku kurang minat. iaitu...mengemas barang dan bilik yang telah lama ditinggalkan. berabuk tu tak payah wa cite la kan. sure punya. adoiiyai wa dah la tak bawak penyapu. pinjam jela penyapu AMAL, dak depan bilik uh.
selesai la kemas dalam masa sejam uh. complete meh. teratur aje semua. puas hati bila mata sedap memandang time uh.. sudah penat berehat la kan. landing2 time.. strecthing2 sikit. hhuhhh penat kemas umah tak abis lagi da kemas kat sini lak. mana la tak lenguh tangan nih. duk sedap landing datang la seseorang yang bernama "roomate"... hahaha..orang klang. Dayah namanya. dak dgree fin. aduss sebaya nih. dulu uitm Jengka. hurm...ok la kot..
then malam tu..dia pi la kua' ngan membe2 dia kan. sekali dia balik bilik dibawaknya rombongan cik kiah datang ke sini. aduii pening plak aku. makan kat tengah2 biliki nih,.hurm..tiba de la sorang membe dia cakap.." zatie kalau kte nak tukar bilik ngan zatie bole tak??" huhu aku pon agak terkejut. jawab jela " nak tukar tanya UPK. kte tak tau pape.." malas nak layan la katakan. wa manyak penat woo malam tu. memang malas mau layan orang. "kalau dapat zatie nak tukar tak??" tanya lagi. hurm aku pon tibai jela.."zatie da duk kat bilik n wing nih da 4 sem da. da bese da. malas nak tukar tempat lain." amik kau..tak nak paham plak dia aku nih camne.
tak abih yo lagi tuh..ditanyo eh laie.."kte tak de kawan la kat zamrud tuh. then susah nak study membe tak de kat sana" adoii wa cakap sama lu minah...lu jangan macam2 ahh...wa da penat nih...kasi baham itu kepala baru tau..haishhh...aku da hangin je ngan minah sorang nih.. aku sabar kan aje. dalam hati tak tau lak da sebakul aku menyumpah. aku pon relaks je tak de kawan kat sini. study je. tak de alasan pon. ekelehhh...membe ak uh kolej jauh2 lagi. tak de pon aku bising mintak tukar bilik. chilex sudah..nak kecoh2 plak. kaki ade jalan ah gi bilik dia nak study pon. tak pon jumpa la kat library nun...haa study la puas2..ngadap la muka kawan kau 24 jam. jangan lak kau muak t.. adoii. tak paham aku mentaliti orang sekarang. yang gi sempit2 kan kepala otak uh sapa suh. da elok2 otak uh dijadikan. sempurna lagi. tinggal nak polish kasi pandai je..susah ke kawan?????
hurm..permulaan yang agak menaikkan darah aku. tak mengapa lah. aku memang suka tengok orang carik pasal nih. terima je. make my own experiences....cehhh..

ok la..see next post..daaa~

No comments:

Post a Comment