Sunday, December 5, 2010

noT feeLing weLL...


hantaran baju..

huhu today is so warm. i'm not feeling very well. got some headache, then my migrain comes to mama...hahahaaa...make me sick. then tengahari my mom ajak gi kenduri kawin abg sepupu la plak. igtkan buat kat kmpg la. but actually rombongan cik kiah hantar pengantin lelaki gi uma pengantin perempuan. cehh on da spot dapat jadi minah bawak hantaran kawin abg sepupu aku tu. bang pojie...heheee... aku ni snguh bijak pegang hantaran coklat je. hahaa..sedap la cket kan. uma pengantin perempuan uh kat kampung linggi je. so dekat jela dari port dickson nih.. mak aku punya lah risau takut lambat sampai n tertinggal dari ikut rombongan uh kul 11 lbih da kua dari uma. ayah aku plak bawak cam ribut je. nak muntah gak aku duk dalam kete td. jalan plak x lak mcm nak msuk sawah kan. lopak sana lubang sini. ayah bole wat drift lagi kt tempat2 cam tu. snguh pelik aku. x penah seumur hidup aku ayah aku yang selama ni bawak slow n steady uh berubah jadi drifter lak arini.
mak aku da mengucap panjang da duk sebelah. haha..agaknye pucat muke mak aku tengok husband dia nih kena sampuk bawak cam nk racing. x dapat ku bayangkan. hehee.. confirm lucu seyh.. huhu..x sampai setengah jam ayah aku bawak da la tiba di destinasinye. yang memang aku x leh bla uh pengantin pon x sampai gi masa tu. janji suh tnggu kat masjid kmpg tu last2 call diorang still dalam perjalanan lagi. de la dalam setengah jam jgak jd tnggul kayu kt masjid tu. matahari x nak la plak an duk terpacak tegak atas kepala. fuhh nanye sngguh. aku pon tanpa disuruh terus masuk kat tempat makan yg de kt masjid uh rehat teduh la cket kan. kalau da aku da dihujani ngan peluh la. cair mekap yu....hehee.

hantaran lagi..

bergambar ngan pengantin

kak acum n bang meera sekeluarga n anak buah

mak n mak cik birad(mak bang pojie)..

tunggu punya tunggu akhirnya sampai la jgak diorang uh. masing2 solat zohor dlu. pas je abis bang pojie uh da risau ah coz x siap pakai samping lagi. mak andam lak tunggu kat uma pengantin ppuan uh. pkai kat sana je. pak cik aku pon ape lagi bawak ah bang pojie gi sana dlu. siap pakai samping kat bus stop uh. x leh blah tol la. lawak sngguh. x penah dibuat orang. kete yang lalu lalang tepi jalan uh leh benti jap nak tengok pe la yang kitorang wat ramai2 kat bus stop uh. hahaa...
last2 kul 1.40 petang jgak la berarak ngan pukulan kompang nye. huhu aku sngguh baran ngan pengantin ppuan coz kua uma lambat gila. punya lah lama berdiri kat depan gate dia. aku bukan nye ape kesian la kat nenek2 ngan mak cik2 yang da tua nih x larat nak diri tengah panas pegang hantaran plak lagi tu. kalau ringan bole la ni sume berat woo...tambah2 yang bawak bunga pahar. sirih junjung uh. dulang berat plak an..ish2..satu penyeksaan buat diriku ini. wawawaaaa.....opps terlebih sudaaa...
hurm itu lah kisahnye kami mengikut rombongan cik kiah ye arini. bak kata pepatah "hujan emas di negeri orang hujan batu di negeri kita..." maksudnya..walau macam mana pon kita pegi tempat orang x sama dengan tempat kita sendiri. lain tempat lain budaya nye perwatakan nye pergaulan nye... sungguh berbeda...hehe.. tu la dia kan.
become longer sudaa..ok la. see next time. stay tuned...hee ~~~

No comments:

Post a Comment